Attendo
Kommentar avseende hemtjänst i Linköpings kommun
I Linköping arbetar Attendo enligt en modell där individens behov avgör hur lång tid insatserna ska ta. Biståndshandläggaren beslutar om vilka insatser som ska ges, och utföraren tidsätter dessa i samråd med kunden. Ersättning har betalats ut för den faktiskt utförda tiden, som månadsvis rapporterats till Linköpings kommun.
Attendo är Nordens ledande omsorgsföretag som utvecklar kostnadseffektiva och moderna arbetssätt och hjälper offentliga beställare att lösa komplexa individbaserade omsorgsbehov.
- Vi beklagar utvecklingen i Linköping, som sker mot bakgrund av allt mer utmanande villkor inom hemtjänsten. Kommunen skriver att Linköpingsborna har rätt till en trygg och rättssäker äldreomsorg, och det är precis det vi har utfört utifrån vår nära bedömning av omsorgstagarnas behov. Vi träffar omsorgstagarna varje dag. För att klara omsorgen behöver vi som samhälle göra mer för fler med mindre resurser. Det kräver samarbete och dialog, säger Stina Holmlund Kelly, segmentschef för Hemtjänst, Attendo Skandinavien.
Attendo AB (publ)
För mer information, vänligen kontakta:
Josefine Uppling, kommunikationsdirektör, Attendo
Telefon: +46 76 114 54 21 I email: josefine.uppling@attendo.com
Attendo - det ledande omsorgsföretaget i Norden | I snart 40 år har Attendo haft som utgångspunkt att se, stödja och stärka människor med behov av omsorg i allt det vi gör. Förutom äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg till personer med funktionsnedsättningar samt individ- och familjeomsorg. Attendo har nästan 35 000 medarbetare och finns lokalt förankrat med omkring 800 verksamheter i 300 kommuner i Sverige, Finland och Danmark. Varje dag möter våra medarbetare tusentals kunder i deras vardag. Alla våra omsorgsinsatser utgår från Attendos gemensamma värderingar om omtanke, engagemang och kompetens.
Datum | 2025-05-22, kl 09:33 |
Källa | Cision |
