Viaplay
Viaplay Group förnyar UFC-rättigheterna i Norden i ett flerårigt avtal
- Viaplay ska visa fler än 40 direktsända UFC-evenemang varje år
- Det förlängda avtalet inkluderar varje numrerad UFC-evenemang och Fight Night
- Kommande evenemang den 13 januari och 20 januari tillgängliga i direktsändning på Viaplay i Sverige, Finland, Danmark och Norge
Viaplay Group har förlängt sina exklusiva rättigheter till att visa UFC, världens ledande mixed martial arts (MMA)-organisation, i fyra nordiska länder i ett nytt flerårigt avtal. Kampsportfans i Sverige, Finland, Danmark och Norge kan se fram emot fler än 40 direktsända UFC-evenemang varje år på streamingtjänsten Viaplay, inklusive alla numrerade UFC-evenemang och Fight Nights. Det nya avtalet förstärker Viaplay Groups position som den nordiska hemvisten för de mest populära och kommersiellt attraktiva direktsända sporterna.
Viaplays nästkommande UFC-evenemang blir UFC FIGHT NIGHT: ANKALAEV VS. WALKER 2 den 13 januari, följt av årets första numrerade evenemang, UFC 297: STRICKLAND VS. DU PLESSIS den 20 januari på Torontos Scotiabank Arena, där huvudmatcherna är Sean Strickland vs. Dricus du Plessis för mellanviktstiteln, samt Raquel Pennington vs. Mayra Bueno Silva för kvinnornas bantamviktstitel.
I tillägg till varje match från huvudkortet, som sänds med lokala kommentatorer, visar Viaplay även underkortsmatcherna från alla evenemang där en nordisk fighter tävlar. Lokala stjärnor som Alexander Gustafsson, Pannie Kianzad och Josefine Knutsson (Sverige), Nicolas Dalby, Damir Hadžović och Mark Madsen (Danmark), och Jack Hermansson och Ivana Petrović (Norge) tävlar inom UFC idag.
Peter Nørrelund, Viaplay Group EVP och Chief Sports & Business Development Officer: "Ingen annan MMA-organisation lockar en större publik än UFC, i Norden eller världen över. Att förlänga vårt långsiktiga partnerskap med UFC återspeglar hur mycket vi prioriterar att erbjuda de mest relevanta sporterna till våra tittare, samt vårt stöd för MMA:s fortsatta tillväxt. Vi ser fram emot att ta spektakulär kampsportsaction till ännu fler fans under de kommande åren på Viaplay, som en del av vår unika portfölj av direktsänd sport."
David Shaw, UFC Executive Vice President of International and Content: "Vi har ett långt samarbete med Viaplay och kan verkligen inte önska oss en bättre samarbetspartner att hjälpa oss växa vårt varumärke i Norden. Deras passion och engagemang har varit väldigt viktiga för vår affär, och vi ser fram emot att fortsätta skapa nya stjärnor och leverera världens bästa MMA-evenemang till våra fans i Norden."
****
INFORMATION TILL REDAKTIONEN
Viaplay Group AB (publ) är den internationella underhållningsleverantören. Vår streamingtjänst Viaplay finns på direkt-till-konsument-basis i alla nordiska och baltiska länder, Polen, Nederländerna, Storbritannien, USA och Kanada. Varje dag underhåller vi miljoner av kunder med vårt unika innehållserbjudande, vilket inkluderar hyllade Viaplay Series, Films och mer, samt en unik uppsättning av premium direktsänd sport. Dessutom blir Viaplays berättande tillgängligt till partners runt om i världen genom det innovativa brandade innehållskonceptet Viaplay Select. Från streaming till TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag, är vårt syfte att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Viaplay Group är noterat på Nasdaq Stockholm (`VPLAY B').
Kontakta oss:
press@viaplaygroup.com (eller: +46 73 699 1700)
investors@viaplaygroup.com (eller: +44 7768 440 414)
Ladda ner högupplösta bilder: Flickr
Följ oss:
viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook
Dataskydd:
För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här
Datum | 2024-01-12, kl 09:00 |
Källa | Cision |
Pressrelease som PDF | |
Jack Hermansson Photo Michael Reaves AFP Ritzau Scanpix | |
Pannie Kianzad Photo Jeff Bottari AFP Ritzau Scanpix | |
Peter Nørrelund Viaplay Group Photo Peter Knutson |