UMIDA: Joluca listas centralt hos Hemmakväll

REG

Umida har tillsammans med JLC, inom det delägda bolaget Joluca Cocktails AB, utvecklat en serie av fyra funktionsdrycker som presenterats för dagligvaruhandelns och servicehandelns inköpare under maj och juni. De nya dryckerna består av fyra produkter vilka alla är balanserat komponerade sett till vitaminer, mineraler och koffein, med störst fokus på smak. En av produkterna är helt utan koffein, två produkter har 100 mg koffein och en produkt har 180 mg koffein. Bolaget har genomfört flertalet blindprovningar med konsumenter inom målgruppen där Jolucas produkter sticker ut positivt i konkurrensen mot redan etablerade varumärken.

Först ut att bekräfta centrala listningar för Jolucas funktionsdrycker är Hemmakväll. Hemmakvällkedjan består av drygt 70 butiker över hela Sverige vilka har specialiserat sig på att erbjuda allt det som behövs för en lyckad hemmakväll. Hemmakväll har valt att lista alla fyra produkter från Joluca.

Bolaget kommer att kommunicera löpande avseende ytterligare listningar, och därefter ge en finansiell prognos för de nya produkterna.

"Mottagandet från dagligvaruhandelns och servicehandelns kedjor har varit lika positivt som vi hade hoppats på. Feedbacken gällande produkternas smak och kvalitet har varit unisont positiv, vilket tillsammans med JLCs delägarskap och stora följarskara gjort att vi nu börjar se de första centrala listningarna komma in. Hemmakväll är först ut och kommer också att lansera produkterna lite tidigare än andra aktörer. Jag är övertygad om att Hemmakvälls fans kommer att älska dryckerna från Joluca." säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Datum 2024-06-26, kl 10:48
Källa Cision
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 100 000 sidvisningar och 15 000 unika besökare per månad. Vår discord har över 6000 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!