UMIDA: Joluca inleder samarbete med finska stjärninfluencern Erna Husko

Umida Group AB (publ) ("Umida") meddelar att varumärket Joluca har tecknat ett strategiskt samarbete med Erna Husko, en av Finlands största profiler i sociala medier.

Erna, 28, är entreprenör och content-skapare med 1,9 miljoner följare och över 40 miljoner visningar per månad. Hennes publik är jämnt fördelad mellan kvinnor och män, varav 85 % är 18-44 år. Samarbetet gör Erna till en central del av Jolucas inträde på den finska marknaden. Avtalet är långsiktigt och ersättningen baseras på försäljningen i Finland.

Jolucas produkter är nu aviserade till finsk dagligvaruhandel. Planerad lansering är mars 2026, förutsatt ordinarie process.

"Vi är mycket glada över samarbetet med Erna Husko. Hennes räckvidd, engagemang och autentiska röst gör henne till en ideal partner att introducera Joluca i Finland," säger Filip Lundquist, VD, Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Datum 2025-10-07, kl 10:44
Källa Cision
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 125 000 sidvisningar och 17 000 unika besökare per månad. Vår discord har 7800 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!