Nosa Plugs
NOSA knyter apoteksavtal och lanserar i Norge
NOSA knyter avtal med Apotera AS, ett av Norges största onlineapotek, och tar därmed klivet in på den norska apoteksmarknaden. Lanseringen avser produkterna Nozoil, Odor control, Microbial control samt Smell training.
NOSA knyter avtal med Apotera, ett av Norges största onlineapotek, och tar därmed klivet in på den norska apoteksmarknaden. Lanseringen avser produkterna Nozoil, Odor control, Microbial control samt Smell training.
Lanseringen på den norska marknaden är ytterligare ett steg i utrullningen av NOSAs sortiment mot konsument på den Europeiska marknaden och följer lanseringarna i Tyskland, Schweiz och Island, tidigare i år.
“Att få möjligheten att lansera brett med Apotera visar på tyngden i vårt konsumenterbjudande och den nytta vi kan tillföra både apotek och slutkund, säger Adrian Liljefors, VD Nosa Plugs AB
Apotera är sedan 2022 ett dotterbolag till det svenska onlineapoteket Apotea och har på kort tid vuxit till en ledande aktör på den norska apoteksmarknaden. Apotera har i dag över 20 000 artiklar i sitt sortiment och en kundbas på över 400 000 kunder över hela landet.
Den norska apoteksmarknaden värderas till över 30 MDR SEK och växer med 3-4 % per år. Tillväxten kommer till stor del från en växande marknad för online-apoteken.
“Vi fortsätter utrullningen av Nozoil i Europa och lanserar i Norge lagom till att förkylningssäsongen nu drar igång” säger Adrian Liljefors, VD Nosa Plugs AB
NOSAs konsumentsortiment möjliggör bättre näshälsa och underlättar vid torr näsa (Nozoil), dålig lukt (Odor control), mot luftburna virus och bakterier (microbial control) och för personer som vill återfå sitt luktsinne (Smell training).
NOSA har nyligen förvärvat varumärket Nozoil, som är en av världens mest sålda mjukgörande nässprayer. Produkten är till för personer med torr nässlemhinna; ett vanligt förekommande problem efter exempelvis förkylningar, torr luft, medicinska behandlingar eller på grund av ålder.
Datum | 2025-10-07, kl 10:00 |
Källa | MFN |
