Lyko
Lyko lanserar Mamonde – en blomstrande stjärna inom K- beauty
Vi ett stort steg i vår K-beauty-satsning när vi introducerar det sydkoreanska hudvårdsmärket Mamonde på den nordiska och europeiska marknaden. Med Mamonde kan vi erbjuda våra kunder avancerad hudvård som kombinerar botaniska ingredienser med högteknologisk forskning.
K-beauty är en av de snabbast växande kategorierna hos Lyko och lockar en ny generation skönhetskonsumenter som efterfrågar autencitetet, innovativa produkter med effektiva ingredienser och varumärken med stark identitet och storytelling.
Mamonde förenar ett arv av blomsterbaserade ingredienser med avancerade aktiva ingredienser. Den egenutvecklade Hyper-Flora™-teknologin, utvinner och förstärker effekten av blomextrakt och botaniska ingredienser, vilket ger både synliga resultat och sensorisk upplevelse. Med ett tydligt fokus på Gen Z-konsumenters behov erbjuder Mamonde effektiva lösningar för de vanligaste hudutmaningarna. Formuleringarna är framtagna för att ge huden näring, lyster och skydd mot yttre påfrestningar, med hållbarhet och respekt för naturen i fokus.
I centrum för sortimentet står Rose Liquid Mask, varumärkets hjälteprodukt och redan en kultfavorit i Korea, känd för sin förmåga att återfukta, lugna och revitalisera huden med hjälp av rosenvatten och extrakt från noggrant utvalda blommor.
Produkten har snabbt blivit en internationell snackis och är symbolen för Mamondes filosofi, att kombinera naturens kraft med vetenskapens precision.
Mamonde är en del av Amorepacific, Sydkoreas största och ledande skönhetskoncern, som i över 70 år har varit pionjärer inom modern hudvårdsteknologi och har byggt flera internationella skönhetssuccéer.
Strategiskt samarbete mellan Lyko och Mamonde
Genom ett strategiskt samarbete med Mamonde stärker vi vår position som Nordens ledande skönhetsdestination och fördjupar vårt K-beauty-erbjudande. Lanseringen sker både online och i våra fysiska butiker.
“Med vår starka plattform, passionerade community och erfarenhet av framgångsrika varumärkeslanseringar är vi den naturliga partnern för Mamondes europeiska expansion. Det här är ett viktigt steg i vår vision att bli startpunkten för skönhet.” Säger Rickard Lyko, VD Lyko
“Mamonde representerar det bästa av K-beauty – innovation, autenticitet och inspiration. Vi är otroligt stolta över att introducera varumärket för våra kunder och är övertygade om att det kommer bli en succé.” Säger Maria Silver, kategorichef Lyko.
Lanseringsaktiviteter
· PR-event i Stockholm – Vi kickstartar lanseringen med ett exklusivt event i vår FABship Store i Stockholm, där ledande K-beauty-profiler från hela Europa bjuds in för en unik upplevelse av Mamonde.
· Konsumentevent i Stockholm, Oslo & Helsingfors – Lyko-communityn får upptäcka Mamonde genom glow booths, K-pop, giveaways och interaktiva hudvårdsupplevelser.
· Guerilla-marknadsföring – Under två dagar ”blommar” Mamonde ut i Stockholms gator med spektakulära blomsterinstallationer som skapar buzz och engagerar via sociala medier.
· Lördag den 27:e september – Startar vi försäljningen av produkterna online och i butik.
Datum | 2025-09-23, kl 07:00 |
Källa | MFN |
Lyko lanserar Mamonde – en blomstrande stjärna inom K- beauty | |
Mamonde Magazine 2476x870 1 | |
Rickard Lyko |