Knowit
Knowit Experience landar nytt samarbete med Telenor Group
Telenor är ett starkt, globalt varumärke som verkar på åtta marknader, med nära 160 miljoner abonnenter. Efter en hård konkurrens med flera aktörer står det nu klart att Knowit Experience har valts ut för att hjälpa till att definiera riktningen för varumärket globalt.
" Telenor är oerhört synligt på många marknader, och betyder mycket för många människor. Vi kommer i första hand ha ett globalt fokus. Det blir centralt att sätta riktning för vad som ska vara gemensamt på alla marknader och att definiera var det ska finnas utrymme för lokala anpassningar", säger Miriam Lillevand, kundansvarig och varumärkesrådgivare på Knowit.
Upphandlilngen har varit omfattande och Knowit tar över från den Londonbaserade designbyrån Design Bridge/Superunion. Avtalet har en löptid på tre år, med option på ytterligare två år.
Kärnteamet som kommer att bistå Telenor Group inkluderar varumärkesstrategen Nina O'Gorman och huvuddesignern Marc Ligeti, som har vunnit mer än 80 designpriser i flera länder.
" Det ska bli spännande att arbeta för en ambitiös och internationell kund inom en bransch som genomgår stora förändringar. Vi ser fram emot att komma igång", säger O'Gorman.
Director Brand Identity i Telenor Group, Marte Celine Jacobsen, säger att alla byråer som funnits med i processen har en gedigen kompetens och konkurrensen om uppdraget har varit tuff.
" Knowit visade förståelse för vår komplexitet och identifierade förbättringsområden som vi själva varit måna om att göra något åt. Dessutom visade de prov på ett designupplägg och en arbetsmetodik som passade våra önskemål. Med stark och bred kompetens, och inte minst god kemi, ser vi fram emot ett givande samarbete", säger Jacobsen.
Fredrik Ekerhovd, som leder Knowit Experience i Norden, är stolt över teamet som har vunnit det nya uppdraget.
" Konkurrensen om att leverera kompetens inom varumärke och design till stora internationella telekomföretag är hård. Knowit Experience är en av de största varumärkes- och designbyråerna i Norden, och jag tror att en av våra styrkor är att vi kan arbeta över marknader och branscher med spetskompetens inom strategi, design och digitalt. På Knowit är vi upptagna av att leverera på vår vision om ett hållbart och mänskligt samhälle, där Telenors vision «empowering societies» stämmer väl överens med hur vi ser att vi kan vara med och förenkla förenkla människors vardag."
Knowit Experience är ett affärsområde inom Knowit med cirka 900 specialister inom teknik, design och kommunikation, med ett kunderbjudande som tar ansvar för hela den digitala kundupplevelsen. Med kompetens inom webb, e-handel, analys, marknadsföring, design och big data, hjälper man företag och organisationer i den digitala transformationen. Affärsområdets kunder finns inom flera olika branscher, där offentlig sektor, telecom, retail och hälsa är väl representerade.
På bilden: Marte Celine Jacobsen, Director of Brand Identity i Telenor Group (t.v.) och teamet från Knowit; Miriam Lillevand, Nina O’Gorman, Marc Ligeti, Carine Nylander, Ørjan Sveen og Roar Skotte.
Datum | 2024-01-31, kl 07:30 |
Källa | Cision |