Svenska Cupen är igång – Clas Ohlson ansluter

Fragbite Group AB:s (publ) dotterbolag Fragbite AB genomför just nu sitt största återkommande evenemang, Svenska Cupen i Counter-Strike, som den 12-15 november avslutas med slutspel och final inför publik i Stockholm. Till årets upplaga anslöt nyligen Clas Ohlson som sponsor, där Svenska Cupen utgör det ledande svenska detaljhandelsbolagets första satsning inom esporten.

Svenska Cupen är igång och kvalspelet har precis avslutats. Den 12-13 november tar gruppspel vid på plats i Stockholm med efterföljande slutspel och final inför publik på anrika Musikaliska Kvarteret, Sveriges äldsta konserthus.

Nyligen kunde Fragbite AB meddela att Clas Ohlson ansluter som ny sponsor. Svenska Cupen utgör därmed det ledande svenska detaljhandelsbolagets första satsning inom esporten.

Vi är väldigt glada över att välkomna Clas Ohlson! Med ett stort utbud av produkter för både hem och teknik är de i sanning gamerns bästa vän. Vi ser fram emot att få lyfta fram hur Clas Ohlson kan sätta guldkant på gamingvardagen,” säger Daniel Pereaux, VD, Fragbite AB.

Att gå in som annonsör i Svenska Cupen är ett spännande steg för oss att prova på att nå en målgrupp som potentiellt är mycket viktig för företaget framåt. Esport är en del av många svenskars vardag, och precis som spelarna brinner vi för smarta lösningar som gör livet enklare och roligare. Vi ser fram emot att synas i Svenska Cupen och inspirera gamers över hela landet att upptäcka vårt breda sortiment,” säger Gustav Hernebrant, Head of Marketing & Media, Clas Ohlson.

SVENSKA CUPEN
Svenska Cupen är Sveriges största nationella esportturnering till vilken alla svenska spelare har möjlighet att kvala in. Svenska Cupen introducerades för första gången 2022 och vanns då av internationellt kända esportlaget Ninjas In Pyjamas. Metizport vann 2024 års turnering som var en framgång i flera avseenden:

  • Finalerna hade 1,9 miljoner unika tittare och 3,3 miljoner startade strömmar 
  • Under turneringen aggregerades en total volym om ca 1,8 miljoner unika kontakter genom Svenska Cupens sociala kanaler. 
  • Finalen av Svenska Cupen var för andra året i rad den enskilt största sändningen på svenska på Twitch under hela 2024, och därtill den esporttävling som genererade flest svenska tittare.
  • Högt publikengagemang på samtliga mätpunkter och i samtliga kanaler där bland annat tittarna spenderade över 27 minuter i snitt per unikt besök.
  • Efter genomförd turnering kunde betydligt ökad varumärkeskännedom uppmätas för sponsorer och partners hos deras utvalda målgrupper.

Mer information samt biljetter: https://svenskacupen.gg/

Datum 2025-11-05, kl 08:40
Källa MFN
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 125 000 sidvisningar och 17 000 unika besökare per månad. Vår discord har 7800 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!