Flexion Mobile
| Fullständigt namn | Flexion Mobile Plc | |
| Marknadsplats | First North | |
| Ticker | FLEXM | |
| Börsvärde (SEK) | 194 milj. kr | |
| Ägare Nordnet | 183 st | Visa på Nordnet |
| Ägare Avanza | 1 135 st | |
Flexion Mobile är ett företag som växer intäkter och publik för mobilspel genom distribution i alternativa app-butiker och influencer-marknadsföring. Bolaget arbetar med en växande portfölj som nyligen bestod av 34 spel och siktar på att öka antalet spel kraftigt under kommande år [1]. Genom att distribuera titlar till butiker som Amazon, Samsung, Huawei, Xiaomi och ONE Store och kombinera detta med marknadsföring hjälper Flexion utvecklare att nå nya marknader och kan ge ett intäktslyft på omkring 10% jämfört med Google Play [2].
Företaget har även ingått partnerskap för att förenkla betalningar och stärka global räckvidd, exempelvis samarbetet med Xsolla för friktionsfria och lokaliserade köp i appar [2]. Aktuellt: i Q3-rapporten rapporterades fortsatt USD-tillväxt i distribution samtidigt som lönsamheten var pressad, och bolaget har ett mål att nå cirka 50 spel till slutet av räkenskapsåret 2026 [1].