Essity
Essity publicerar Års- och hållbarhetsredovisning 2022
Varje dag når Essity över en miljard människor med sina ledande hygien- och hälsolösningar med starka varumärken som TENA, Tork, Leukoplast, Tempo, Libresse och Libero. År 2022 hade bolaget en rekordtillväxt och uppnådde den högsta nettoomsättningen någonsin. Rörelseresultatet före av- och nedskrivningar var i nivå med 2021, trots den kraftiga kostnadsinflationen. Genom framgångsrika innovationer och förvärv har Essity stärkt och utökat sina erbjudanden till nytta för kunder och konsumenter världen över.
Ta del av Magnus Groths vd-ord samt Essitys strategiska prioriteringar, resultat och ledande hållbarhetsarbete i Års- och hållbarhetsredovisningen 2022 som finns bifogad i detta pressmeddelande och på www.essity.se.
Klicka här för att läsa den digitala kortversionen (på engelska).
Notera: Denna information är sådan information som Essity är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 mars, 2023, klockan 08:00.
Helena Hansen, Media Relations Manager, +46 70 616 96 69
Datum | 2023-03-02, kl 08:00 |
Källa | Cision |
