Essity
Den strategiska översynen av Consumer Tissue Private Label Europe verksamheten har avslutats
Essity utvärderar kontinuerligt bolagets olika verksamheter för att öka långsiktigt värdeskapande. I den strategiska översynen av Consumer Tissue Private Label Europe har det konstaterats att verksamheten som en följd av genomförd divisionalisering är en konkurrenskraftig och värdeskapande del av Essity.
Consumer Tissue Private Label Europe verksamhetens nettoomsättning 2022 uppgick till cirka 9,8 miljarder SEK. Verksamheten omfattar sju produktionsanläggningar i Belgien, Frankrike, Tyskland och Italien och har cirka 1 900 medarbetare.
Notera: Denna information är sådan information som Essity Aktiebolag (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 december 2023 kl. 17:30 CET.
Karl Stoltz, Media Relations Director, +46 (0) 709 426 338
Datum | 2023-12-14, kl 17:30 |
Källa | Cision |