Björn Borg
BJÖRN BORG AB DELÅRSRAPPORT JANUARI – SEPTEMBER 2025
MAR
1 JULI – 30 SEPTEMBER 2025
- Koncernens nettoomsättning uppgick till 299,8 MSEK (285,1), en ökning med 5,2 procent. Valutaneutralt ökade nettoomsättningen med 7,2 procent.
- Nettoomsättningen för egen e-handel ökade med 4,6 procent till 51,7 MSEK (49,4), omsättningen för egen e-handel och e-tailers uppgick till 122,0 MSEK (120,0). en ökning om 1,6 procent.
- Bruttovinstmarginalen uppgick till 52,5 procent (52,1).
- Rörelseresultatet uppgick till 45,1 MSEK (42,0), en ökning om 7,3 procent.
- Resultat efter skatt uppgick till 36,9 MSEK (35,0), en ökning om 5,5 procent.
- Resultat per aktie före och efter utspädning uppgick till 1,47 SEK (1,39).
1 JANUARI – 30 SEPTEMBER 2025
- Koncernens nettoomsättning uppgick till 805,7 MSEK (755,1), en ökning med 6,7 procent. Valutaneutralt ökade nettoomsättningen med 8,7 procent.
- Nettoomsättningen för egen e-handel ökade med 18,1 procent till 154,6 MSEK (130,8), omsättningen för egen e-handel och e-tailers uppgick till 333,3 MSEK (315,4), en ökning om 5,7 procent.
- Bruttovinstmarginalen uppgick till 51,1 procent (52,4).
- Rörelseresultatet uppgick till 89,9 MSEK (85,0), en ökning om 5,7 procent.
- Resultat efter skatt uppgick till 76,7 MSEK (62,7), en ökning om 22,4 procent.
- Resultat per aktie före och efter utspädning uppgick till 3,05 SEK (2,49).
CITAT FRÅN VD
”Vår klädkollektion fortsätter driva tillväxt och ökar med 24 procent i kvartalet, vilket utan tvekan är kvartalets främsta framgång.” kommenterar VD Henrik Bunge.
| Datum | 2025-11-14, kl 07:30 |
| Källa | MFN |