VBG Group AB (publ) publicerar årsredovisning för 2023

VBG Group publicerar årsredovisning inklusive hållbarhetsrapport för 2023.

Rapporten beskriver hur VBG Group arbetar med att utveckla och förvalta verksamheten. Genom ledande industrilösningar bidrar koncernen till ökad säkerhet för såväl människor som för godstransporter och viktig infrastruktur i samhället.

– Vi redovisar ett rekordår för koncernen. Vi ökade under 2023 vår nettoomsättning med drygt 25 procent till 5 740 MSEK och vårt justerade rörelseresultat steg till 858 MSEK, med rörelsemarginal (EBITA) på 14,9 procent. Vi visar tydligt att de aktiviteter vi tidigare initierat har gett resultat, säger Anders Erkén, vd och koncernchef för VBG Group.

Den svenska årsredovisningen finns från och med idag tillgänglig på bolagets webbplats vbggroup.com. En engelsk version av årsredovisningen kommer att publiceras i slutet av april.

Datum 2024-03-28, kl 09:00