Löfbergs tillsammans med Thinc-bolaget Context Media och kommunikationsbyrån +1 vann Guld i den prestigefyllda reklamtävlingen 100-wattaren

Thinc-bolaget Context Media's kund Löfbergs vann i slutet av förra veckan guld i den prestigefyllda reklamtävlingen 100-wattaren. I det vinnande teamet ingår kommunikationsbyrån +1 och Thinc-bolaget Context Media som stod för mediestrategi och medieköp.

Motivering från 100-wattaren juryn:

"Att lyckas väcka liv i ett slumrande varumärke efter 20 år, i en kategori där vanans makt regerar är ingen lätt uppgift. Men genom att vara sann mot sitt DNA lyckades årets vinnare av 100-watt återta tätpositionen inom kategorin med en enastående tillväxt. Det är kommunikation värd att gå upp för!"

Löfbergs är de enda i kaffekategorin som ökar, med hela +42%, när kategorin minskar med -7%. Löfbergs marknadsandel har ökat från 17% 2022 till 24,5% 2023.

"Såklart oerhört stolt över att vara en del av teamet i denna framgång. Vi har gjort det bra och vi har gjort det tillsammans på riktigt", säger Staffan Petersson kundansvarig på Context Media.

Om 100-wattaren

100-wattaren är en reklamtävling som belönar kommunikation som fungerar. Tävlingen handlar om kommunikationsinsatser som skapar påvisbart värde genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning. Tävlingen ägs och arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer.

Datum 2024-02-13, kl 10:44
Källa Cision
Bifogade filer
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 100 000 sidvisningar och 15 000 unika besökare per månad. Vår discord har över 6000 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!