Streamify
Lägesuppdatering från Streamify - Strategiska partnersamarbeten flyttar fram bolagets position
I Kina växer marknaden live för shopping som mest och beräknas uppgå till 20 % av all ehandel under 2023. Nyligen har det slagits ett rekord, då streamern Zheng Xiang Xiang som blivit viral genom att endast exponera varor i 3 sekunder, sålde varor för över 100 miljoner yuan (cirka 140 miljoner SEK) under en vecka på plattformen Douyin.
Även utanför Asien ökar video commerce-segmentet kraftigt. För att fullt ut kapitalisera på Streamifys potential som en betydande aktör i denna utveckling och expandera kraftigt på en global skala har bolaget fokuserat på att etablera partnerskap med företag som redan har betydande kundbaser och avancerade tekniska plattformar - men saknar live shopping som en del av sitt erbjudande.
Två exempel på sådana samarbeten är SAS Institute som offentliggjordes den 2 oktober 2023, och samarbetet med Shopline som kommunicerades den 14 november 2023.
För Streamify innebär dessa samarbeten dels en validering av teknologiplattformen och dels stora affärsmöjligheter. I en videopresentation av bolaget som publiceras i samband med detta pressmeddelande lyfter VD Johan Klitkou fram ett räkneexempel att om endast 0,25% av deras kundbaser konverteras till Streamify-kunder, skulle det tiodubbla Streamifys MRR.
Bolagets målsättning är att fortsätta växa i befintlig kostnadskostym och nå lönsamhet under 2024, för att sedan skala upp affären ytterligare.
Bolagspresentationen återfinns här: https://www.streamify.io/investors/streamify
Vi står väl positionerade i att kombinera de storskaliga trenderna e-handel och live streaming. Branschen har under flera år bevisat dess effektivitet och marknaden växer. Streamify erbjuder en kraftfull, användarvänlig och kostnadseffektiv plattform som passar medelstora företag och attraherar kompletterande teknologileverantörer, kommenterar vd Johan Klitkou.
Datum | 2023-12-20, kl 12:43 |
Källa | Cision |