Eurosko tecknar ytterligare licens med Streamify - lanserar liveshopping i Sverige

REG

Eurosko är Norges och Nordens största skokedja med 231 butiker i Norge, 44 butiker i Sverige samt e-handel. Syftet med satsningen på liveshopping på den norska marknaden var att kunna nyttja butikernas kompetens och service och införa dessa i den digitala sfären.

När det ursprungliga avtalet tecknades i början av 2023 sa Hanne Løken Olsen, CMO Eurosko: "Vi ser att kundgruppen gillar formatet video och live. Vi vill vara innovativa med att utbilda kunderna inför mötet och visa våra produkter i ytterligare dimensioner."

Nu väljer man alltså att introducera konceptet även till den svenska marknaden. Sändningen kommer att vara densamma i båda länder, men med svensk chattmoderator för tittare i Sverige. Dessutom kommer en svensk programledare att medverka i vissa sändningar.

Det är glädjande att följa Euroskos framgångsrika resa med upplevelsebaserad shopping som nu lanseras på ytterligare en marknad. Att växa med våra kunder är strategiskt viktigt för att utvidga vår affär och stärka förutsättningarna för långsiktiga kundrelationer, säger Johan Klitkou, vd Streamify.

Avtalet utökas med en extra licens med möjlighet till förlängning och innebär en SaaS-intäkt för Bolaget.

Datum 2023-09-29, kl 14:00
Källa Cision
Bifogade filer
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 100 000 sidvisningar och 10 000 unika besökare per månad. Vår discord har över 5000 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!