Sound Dimension
Strömning av musik - en mångmiljardmarknad med liknande erbjudanden
- Sound Dimensions lösning innebär en både tydlig och social differentiator för streamingappar – med wow-effekt för användarna. Genom att använda bolagets lösning introducerar användare sina vänner till streamingappen, vilket även ger en tillväxt i användarbasen utan de stora marknadsföringskostnader som strömningsbolagen idag förknippar med användaranskaffning, säger Rickard.
Efter en nyligen genomförd nyemission av aktier till långsiktigt strategiska investerare vill Rickard Riblom passa på att beskriva streamingaffären i korthet vad det gäller den marknad och den potential han ser i Sound Dimension. Nedan presenterar Rickard Riblom de huvudsakliga skälen till att bolaget befinner sig i en spännande fas nu, något som tydligt delas av flera kunniga investerare:
1. Innovativ teknologi: Vår ljudteknik möjliggör skapandet av ett bra surroundljud från mobiltelefoner genom att några mobiltelefoners mediokra högtalare tillsammans kopplas ihop. Inuti en streamingapp kan man få möjligheten att kunna slå på ett virtuellt högtalarsystem då man är med vänner, oavsett om man är i den hyrda fjällstugan, på picknick i parken, solar på stranden eller på andra platser där man normalt vill lyssna på musik tillsammans. Efter att ha testat vill man alltid ha den möjligheten.
2. Affärsmodell: Det fina är att vi skapar en klassisk win-win: Användarna får fantastiskt ljud var de än är tillsammans. Streamingapparna får ökat användarengagemang, social inlåsning och ett inflöde av nya användare, faktorer bolagen bakom streamingapparna verkligen satsar på att försöka uppnå idag. Vi kan därmed ta betalt för något de redan betalar för idag, fast vi gör det till en väsentligt lägre kostnad.
3. Tillväxtpotential på streamingmarknaden: Marknaden för strömmad musik omsatte förra året över 25 miljarder US-dollar och är i stadig tillväxt. Det är hård konkurrens mellan streamingbolagen, i en värld där deras appar erbjuder likvärdiga tjänster. Sound Dimensions lösning ger möjlighet till differentiering och mervärde.
4. Viral marknadsföringseffekt: Genom att använda tekniken kan användare enkelt introducera sina vänner till streamingappen vilket leder till en tillväxt av användarbasen utan de stora marknadsföringskostnader som normalt förknippas med användaranskaffning.
5. Affärsmodellen: Genom att kunna ta betalt per ny användare som genereras genom vår teknik, istället för traditionella licensavgifter, erbjuder Sound Dimension en kostnadseffektiv lösning för streamingbolagen. Detta kan göra tekniken attraktiv för ett brett spektrum av potentiella kunder, från stora etablerade aktörer till mindre nischade tjänster.
6. Expansionsmöjligheter: Med planer på att expandera till videostreaming öppnar Sound Dimension upp för ytterligare marknader och användningsområden för vår teknik. Detta kan inkludera nästan allt inom ljud och bild, vilket tydligt ökar företagets potential. Vi i bolaget känner att det vi gör kommer sitta överallt om tio år, det är en mäktig känsla.
7. Redo för marknaden: Med en redan utvecklad och av kund testad produkt är Sound Dimension väl positionerat för att snabbt skala upp och utnyttja marknadsmöjligheterna.
Sammanfattningsvis har vi en stark potential att inte bara förändra hur vi upplever ljud i vardagen utan också att skapa en ny standard för ljud för användare inom streamingindustrin. Om vi lyckas med att övertyga streamingbolagen om värdet av vår teknik, kan det leda till betydande tillväxt och framgång.
Datum | 2024-02-13, kl 16:07 |
Källa | Cision |