Delårsrapport Boho Group januari – september 2025

MAR

Boho Group AB (publ) offentliggör idag bolagets delårsrapport för tredje kvartalet 2025.

FÖRBÄTTRAT RESULTAT OCH POSITIVT KASSAFLÖDE TROTS LÄGRE OMSÄTTNING
Bolaget redovisar ett positivt resultat efter skatt om 3 494 TSEK i det tredje kvartalet jämfört med 2 121 TSEK motsvarande kvartal 2024. Kassaflödet uppgick till 1 843 TSEK. Förbättringen av resultatet sker trots lägre omsättning genom en effektivisering av driften och lägre finansiella kostnader.

JULI - SEPTEMBER 2025

  • Intäkterna från operatörsverksamheten uppgick till 34 473 (41 037) TSEK.
  • Intäkterna från avyttring av fastigheter uppgick till 9 704 (13 220) TSEK och avser försäljning av 2 lägenheter i Hacienda Collection.
  • Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 9 784 (11 973) TSEK.
  • Bolagets kassaflöde från den löpande verksamheten inklusive avyttring av rörelsefastigheter uppgick till 7 753 TSEK (-5 781) TSEK.
  • Bruttoresultatet försämrades med 1 855 TSEK och uppgick till 11 932 (13 787) TSEK.
  • Resultatet efter skatt förbättrades med 1 373 TSEK och uppgick till 3 494 (2 121) TSEK.
  • Resultatet per aktie för perioden 1 juli – 30 september 2025 uppgick till 0,06 (0,04) SEK.
  • Redovisat eget kapital per den 30 september 2025 uppgick till 160 892 (198 390) TSEK.

JANUARI - SEPTEMBER 2025

  • Intäkterna från operatörsverksamheten uppgick till 73 558 (83 047) TSEK.
  • Intäkterna från avyttring av fastigheter uppgick till 14 870 (54 481) TSEK och avser försäljning av 3 lägenheter i Hacienda Collection.
  • Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 2 985 (5 752) TSEK. Rörelseresultatet justerat för resultat av avyttrade fastigheter uppgick till 622 (2 502) TSEK.
  • Bolagets kassaflöde från den löpande verksamheten inklusive avyttring av rörelsefastigheter uppgick till -367 (62 620) TSEK. I kassaflödet 2024 ingick kassaflöde från försäljning av fastigheter med 50 841 TSEK.
  • Bruttoresultatet försämrades med 2 592 TSEK och uppgick till 6 428 (9 020) TSEK.
  • Resultatet efter skatt uppgick till -17 732 (-27 796) TSEK.
  • Resultatet per aktie för perioden 1 januari – 30 september 2025 uppgick till -0,31 (-0,48) SEK.

VÄSENTLIGA HÄNDELSER UNDER DET TREDJE KVARTALET

  • I september förvärvade familjen Moreno 1 000 000 aktier i bolaget från Mattias Kaneteg. Familjen Moreno är en respekterad fastighetsutvecklare på Costa del Sol och är föreslagen av valberedningen att väljas in som styrelseledamot.

VÄSENTLIGA HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG.

  • I oktober erhöll bolaget ett villkorat låneåtagande med en av Europas ledande banker. Lånet uppgår till 17,3 miljoner euro med en ränta om 2,35 procentenheter över EURIBOR 12M. Lånet kommer att användas för att helt refinansiera bolagets befintliga lån hos Alantra och bidrar till att sänka nuvarande räntekostnader med ca 43%.
  • I oktober utsågs Boho Club till Best Luxury Wellness Sanctuary in Europe och Best Luxury Boutique Hotel in Southern Europe.

VD har ordet

Kära Aktieägare,
Det tredje kvartalet har varit bra för Boho Group – både operativt och strategiskt. Sommarsäsongen är vår viktigaste period, och i år har vi lyckats leverera ett förbättrat resultat trots en något svagare marknad än förväntat. Genom fokus på effektiv drift, kostnadsdisciplin och ett fortsatt högt engagemang från våra medarbetare har vi stärkt både lönsamheten och kassaflödet.

Resultatet efter skatt uppgick till 3,5 MSEK (2,1 MSEK), drivet av effektiviseringar och lägre finansiella kostnader. Det visar tydligt att vår strategi fungerar – även i ett läge där omsättningen minskat något jämfört med föregående år.

Boho Club fortsätter att prestera bättre än marknaden, trots geopolitisk oro och ovanligt långvarigt och fint sommarväder i hela Europa vilket påverkat resandet negativt. Vår genomsnittliga beläggningsgrad uppgick till 78,1 %, betydligt högre än 65,4% i vår jämförelsegrupp. Jämfört med 2024 hade vi en mindre nedgång i beläggning och intäkt per tillgängligt rum (RevPAR), men våra resultat är väsentligt bättre än konkurrenternas i jämförelsegruppen. Det är ett tydligt kvitto på styrkan i vårt varumärke och vår förmåga att attrahera gäster även i en just nu något mer utmanande marknad.

Efter kvartalets utgång har vi dessutom tagit två mycket viktiga steg framåt som bekräftar att Boho Group nu befinner sig i en ny fas. För det första är vi i slutfasen av refinansieringen av bolagets lån, vilket kommer att nästan halvera våra finansieringskostnader under kommande år. Det stärker vår finansiella ställning, förbättrar kassaflödet och ger oss större handlingsfrihet i de strategiska satsningar som ligger framför oss.

För det andra har vi nåtts av den glädjande nyheten att Boho Club utsetts till “Bästa boutiquehotell i södra Europa” och Boho Wellness Center till “Bästa wellness center i Europa” av Luxury Hotels of the World. Dessa utmärkelser bekräftar att det vi gör är rätt – att vår kvalitet erkänns av våra gäster internationellt och att vårt varumärke nu befinner sig bland de mest respekterade i Europa.

I Marbella fortskrider arbetet med Boho Clubs planerade expansion, i linje med det undantag från gällande detaljplan som beviljades tidigare i år. Nu väntar vi på bekräftelse från kommunen att alla invändningar har lösts och på det slutgiltiga godkännandet av förslaget om avgränsning, så att vi kan ta nästa steg på vår väg mot att skapa ett av Spaniens mest attraktiva hotellresmål. Redan i detta skede kan vi konstatera att de framsteg som gjorts i processen har bidragit till att skapa ytterligare värden i de aktuella fastigheterna. Mot denna bakgrund har vi inlett ett arbete för att ta fram en oberoende värdering som vi hoppas kommer kraftigt överstiga senaste värdering. Parallellt fortsätter dialogen med internationella hotell- och fastighetsaktörer, och intresset för projektet bekräftar Boho Groups position som en trovärdig och långsiktig partner.

När jag summerar kvartalet ser jag ett bolag som mognat. Vi levererar lönsamhet i en utmanande marknad, vilket stärker oss, och får internationellt erkännande för det vi byggt. Det är en kombination som visar att Boho Group nu står på stabil grund – redo att växa vidare.

Framåt fokuserar vi på att bygga en hållbar och lönsam hotellplattform med internationell räckvidd. Boho Group är i dag starkare, mer fokuserat och bättre positionerat än någonsin.

Tack för ert fortsatta stöd och förtroende.

Med vänliga hälsningar
Andreas Bonnier VD Boho Group

Vid eventuella frågor vänligen kontakta:

Boho Group AB (publ)

Andreas Bonnier, VD
E-post: andreas@bohogroup.com
Telefon: +46 733 36 65 77
Hemsida: www.bohogroup.com

Kort om Bolaget
Boho Group är ett hotellutvecklings- och driftsbolag i toppskiktet avseende design och kvalitet, med verksamhet på den spanska solkusten. Bolaget grundades 2014.

Boho Group äger och driver Boho Club, en boutiqueresort på Golden Mile i Marbella som är prisbelönt för sin design och arkitektur. Både hotellet och restaurangen har sedan lanseringen 2019 etablerat sig som en ledande aktör i Marbella. Besök Boho Clubs hemsida, www.bohoclub.com, för att boka hotellrum eller ett bord i restaurangen. Restaurangen är öppen varje dag och serverar frukost, lunch och middag.

Mangold är Bolagets Certified Adviser. Mangold nås på telefonnummer 08-503 015 50 eller e-post ca@mangold.se.

Datum 2025-11-07, kl 08:30
Källa MFN
Bifogade filer
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 125 000 sidvisningar och 17 000 unika besökare per månad. Vår discord har 7800 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!