Qliro ingår partnerskap med AI-plattformen Sift Lab för ökad konvertering

Qliro har idag ingått ett partnerskap med Sift Lab, en av Sveriges ledande aktörer inom personaliserade AI-lösningar för ökad tillväxt inom e-handel. Partnerskapet ger Qliros anslutna e-handlare tillgång till den senaste tekniken för konverteringshöjande insatser. Samarbetet är ett resultat av framgångsrika kundtester och stärker Qliros position som en ledande leverantör av säkra och enkla betallösningar som ökar försäljningen inom e-handeln.

‘’Konkurrensen inom e-handeln blir allt hårdare och det är idag en affärskritisk fråga att optimera kundupplevelsen och höja det genomsnittliga ordervärdet. Genom att förena Qliros ledande checkout-lösning med unika upsell-funktioner och Sift Labs innovativa konverteringsverktyg, skapas betydande mervärde för anslutna e-handlare, vilket går i linje med Qliros vision att erbjuda säkra och enkla betallösningar som driver lönsam tillväxt för e-handlare’’, säger Christoffer Rutgersson, vd, Qliro.

“Vi är glada över det nära samarbetet med Qliro då vi kompletterar varandra väl och strävar efter samma mål - att göra kundupplevelsen bättre och bidra till lönsam tillväxt för våra kunder. Genom att implementera Sift Labs lösning i Qliros kundoptimerade checkout kan vi genom data och AI bland annat bidra med bättre anpassade produktrekommendationer som leder till ett ökat genomsnittligt ordervärde och därmed ökad försäljning”, säger Linda Hellström, vd, Sift Lab.

Partnerskapet mellan Qliro och Sift Lab följer efter framgångsrika kundtester där datadrivna produktrekommendationer resulterat i en markant ökad konverteringsgrad. Initiativet är en del av Qliros produktstrategi som syftar till att öka e-handlares försäljning genom optimerad konvertering i kassan, merförsäljning och kundlojalitet genom innovativa digitala betallösningar.

”Vårt partnerskap med Qliro och Sift Lab har visat tydliga kommersiella synergier. Genom affärsutveckling och optimering av checkout-processen har vi på kort tid ökat merförsäljningen via upsell med hela 100 procent, drivet av AI-personalisering och Qliros checkout-lösning med inbyggd upsell-teknik. Tekniken har inte bara förbättrat vår bruttomarginal, utan även kompenserat för kostnader. Eftersom den sista kundinteraktionen sker i kassan är det avgörande att erbjuda en sömlös och skräddarsydd kundupplevelse för att maximera ordervärdet", säger Jonas Häggqvist, vd, Parfym.se.

Om Sift Lab
Sift Lab hjälper e-handlare och detaljhandlare att bli kundcentrerade och datadrivna med hjälp av AI. Plattformen gör analys, segmentering och personalisering skalbar genom att kombinera data och AI. Att komma igång är enkelt och kostnadseffektivt - Sift Lab hjälper sina kunder att växa sin verksamhet med fokus på lönsamhet och kundupplevelse.  Sift Lab är betrodda av e-handels- och detaljhandelsaktörer som NetonNet, Nordic Nest, Rusta, Caia Cosmetics, Parfym.se och Stronger.

Datum 2023-10-12, kl 10:00
Källa MFN
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 100 000 sidvisningar och 10 000 unika besökare per månad. Vår discord har över 5000 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!