Qliro
Qliro expanderar till Finland – rekryterar landschef
Qliro tillkännager idag rekryteringen av Ted Kyander som landschef i Finland. I sin nya roll kommer han att leda bolagets satsning på den finska marknaden. Kyander har gedigen erfarenhet inom betallösningar för e-handel och kommer närmast från tjänsten som Senior Commercial Manager på Klarna. Han tillträdde sin nya roll i januari 2025.
"Vi är glada att välkomna Ted Kyander till Qliro. Med sin djupa förståelse för det finska e-handelslandskapet och sitt breda nätverk blir han en nyckelspelare i vår expansion till Finland – en satsning som ökar vår adresserbara marknad med cirka 50 procent. Med Ted i spetsen siktar vi på att upprepa vår framgångsrika lansering i Norge och fortsätta etablera Qliro som en ledande europeisk aktör inom betallösningar," säger Christoffer Rutgersson, vd, Qliro.
Qliro har sedan tidigare erbjudit nordiska handlare möjligheten att ta betalt i Finland med bolagets egen checkout, Pay Later-produkter och ledande lokala betalmetoder. Idag processar Qliro cirka 7 procent av sin totala transaktionsvolym i Finland.
I slutet av 2024 tillkännagav Qliro sina expansionsplaner på den finska marknaden, och rekryteringen av Ted Kyander markerar nästa steg i satsningen. För att ytterligare stärka närvaron rekryteras nu ett antal säljare för att hjälpa lokala handlare att uppgradera till Qliro. Hela den finska organisationen beräknas vara på plats under Q2 2025.
"Jag ser fram emot att leda Qliros etablering i Finland. Bolagets starka fokus på att skapa värde tillsammans med handlarna och samtidigt leverera en förstklassig upplevelse för konsumenterna är en tydlig konkurrensfördel. På den finska marknaden, där tillit och långsiktiga samarbeten är avgörande, ser jag stora möjligheter för Qliro att göra verklig skillnad," säger Ted Kyander, landschef Finland, Qliro.
Expansionen drivs av Qliros förstärkta erbjudande, med nya lanseringar såsom Qliro Checkout 0.0, Composable Payouts, Qliro Instore, Qliro Loyalty Driver och en förbättrad konsumentapp – alla utformade för att maximera försäljning, kundlojalitet och köpupplevelse.
Datum | 2025-02-20, kl 07:00 |
Källa | MFN |
