Pricer
Pricer siktar på tillväxt i Norden och Baltikum med en ny strategi för direktförsäljning
Pricer genomför en strategisk förändring i sin marknadsstrategi för Norden och Baltikum, och börjar hantera försäljning och kundrelationer i regionen direkt, istället för genom återförsäljare.
Den nya strategin motiveras av en ökad efterfrågan från stora detaljhandelskedjor på ett djupare partnerskap och understryker företagets ambition att maximera kundvärdet. I takt med att Pricers avancerade lösningar för kommunikation och digitalisering i butik får en alltmer central roll i handeln, bedömer bolaget att den nya modellen kommer att möjliggöra ett smidigare samarbete, mer anpassade lösningar och en över lag bättre kundupplevelse.
- Vår strategi är att i allt större utsträckning arbeta direkt med våra kunder på nyckelmarknader som Norden och Baltikum för att maximera värdet av vårt erbjudande och möta den växande efterfrågan från stora kunder på närmare partnerskap, vilket understryker den strategiska betydelsen av våra lösningar. Just nu bygger vi upp ett dedikerat team som ska fokusera på de här regionerna så att vi kan stötta våra befintliga kunder på bästa sätt, men också tillvarata de betydande möjligheter vi ser att på sikt öka både försäljning och lönsamhet på dessa marknader, säger Magnus Larsson, vd och koncernchef för Pricer.
Pricers heltäckande utbud av elektroniska hyllkantsetiketter och den molnbaserade plattformen Pricer Plaza ger detaljhandeln verktyg för att optimera prissättning, effektivisera arbetet och förbättra kundupplevelsen i butik. Genom att kundkontakterna nu sker direkt med Pricer får detaljhandlare i Norden och Baltikum enklare tillgång till Pricers innovativa lösningar, expertis och dedikerade support.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Magnus Larsson, vd och koncernchef, 0704-316 851
Mats Arnehall, Chief Commercial Officer, 070-8108084
info@pricer.com
Om Pricer
Pricer är en pionjär och partner inom kommunikation och digitalisering av den fysiska butiken i den snabbt föränderliga retail tech-branschen. Vi hjälper ledande detaljhandlare världen över att skapa inspirerande kundupplevelser som förändrar köpbeteenden, ökar försäljningen och effektiviserar butiksdriften. Genom banbrytande innovation levererar vi skalbara, högpresterande och energieffektiva lösningar som smidigt integreras med befintliga system, med användarvänlighet i fokus. Pricer grundades i Sverige 1991, är noterat på Nasdaq Stockholm och har levererat över 350 miljoner elektroniska hyllkantsetiketter till mer än 28 000 butiker i över 70 länder. För mer information, besök www.pricer.com
Datum | 2025-04-14, kl 11:00 |
Källa | Cision |
