OurLiving
OurLiving AB: Dotterbolaget Boappa fortsätter växa - viktig milstolpe över 2 000 betalande kunder och 200 000 användare
Det innebär en fyrdubbling jämfört med början av 2024, då majoriteten av kunderna ännu använde en freemium-version.
Med en hög konverteringsgrad från test till betalande kund och en mycket låg churn, visar Boappa att behovet av en modern, digital plattform för styrelsearbete och kommunikation är både starkt och växande och att kunderna uppskattar Boappas produkt.
Vi bedömer att minskade kostnader för Bostadsrättsföreningarna i form av lägre räntekostnader och energipriser ökar intresset för att investera i digitalisering.
Den svenska marknaden rymmer cirka 30 000 bostadsrättsföreningar och 40 000 samfällighetsföreningar – en stor andel saknar fortfarande digitala verktyg. Här tar Boappa en tydlig ledarposition.
“Vi ser en stark och långsiktig efterfrågan. När fler föreningar inser värdet av att digitalisera sitt styrelsearbete och förbättra sin kommunikation med de boende är Boappa den självklara partnern” säger Stina Åkesson, VD för OurLiving AB.
Efter ett par utmanande år ser vi ser att minskade kostnader för Bostadsrättsföreningarna i form av lägre räntekostnader och energipriser ökar intresset för att investera i digitalisering. Boappas fokus framåt är fortsatt expansion på den svenska marknaden, med tydliga planer på att stärka erbjudandet och växa lönsamt.
OurLiving AB är moderbolag i koncernen och förvärvade Boappa AB under 2023. Boappa är idag en ledande aktör inom digitalisering av styrelsearbete och kommunikation för bostadsrätts- och samfällighetsföreningar, med en bit över 2 000 betalande föreningar som kunder. Bolaget kommer även fortsättningsvis att arbeta med båda varumärkena, vilket säkerställer kontinuitet och igenkänning för kunder och partners.
För mer information, vänligen kontakta:
Stina Åkesson
VD, OurLiving AB (publ)
Telefon: 0706 383388
E-post: stina.akesson@ourliving.se
Datum | 2025-10-02, kl 11:13 |
Källa | Cision |