OrganoClicks varumärke BIOkleen expanderar i Norden - nu lanseras varumärket på BAUHAUS i Norge

REG

BIOkleen_Eco-serien_1920x1280.jpg

Efter en lyckad lansering på BAUHAUS i Sverige under 2024 inleder BIOkleen sin nordiska expansion. De miljömärkta underhållsprodukterna finns nu tillgängliga i BAUHAUS varuhus i Norge.

Tyngdpunkten i lanseringen ligger på BIOkleens Eco-serie – en produktlinje där samtliga produkter är biologiskt nedbrytbara och märkta med Bra Miljöval. Produkterna är utvecklade av BIOkleens ägare, det gröna kemibolaget OrganoClick, med målet att erbjuda naturligt effektiva och användarvänliga alternativ till både konsumenter och proffs.

– Vi är väldigt glada över att BAUHAUS nu även i Norge valt att ta in våra produkter. Det är ett viktigt steg i vår strävan att göra miljövänliga alternativ mer lättillgängliga i hela Norden, säger Robert Weber, VD på BIOkleen.

Om Bauhaus:

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 19 länder. BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 24 varuhus på den svenska marknaden samt har i dagsläget 3 varuhus i Norge. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.

Om BIOkleen:

BIOkleen är ett av Sveriges ledande varumärken av miljömärkta underhållsprodukter för villaägare. ”Naturligt effektiv” är varumärkets motto. Fokus är minsta möjliga miljöpåverkan från produktion till färdig produkt. I BIOkleens Eco-serie är alla produkter biologiskt nedbrytbara och märkta med Bra Miljöval. BIOkleen som varumärke bildades 1992 och är sen 2016 en del av OrganoClick-koncernen.

Presskontakt: Robert Weber, VD BIOkleen Miljökemi AB, robert@biokleen.se, +46(0)70 656 6813
www.biokleen.se

Datum 2025-04-16, kl 09:04
Källa Cision
Skapa konto direkt med BankID hos Skilling så får du tillgång till tusentals finansmarknader inom valuta, aktier, krypto och mycket mer. Välj bland 1200+ CFD-instrument över 7 tillgångsklasser till konkurrenskraftiga priser. Skilling erbjuder också en kapitalförsäkring.
CFD är komplexa instrument och har en hög risk att förlora pengar snabbt på grund av hävstång. 77% av icke-professionella kunder förlorar pengar när de handlar med CFD med denna leverantör.