Nowonomics
Nowo och Coop Sverige går från avsikt till avtal - ska förse Coops 3,9 miljoner medlemmar med fler bonuserbjudanden
Avtalet innebär att Nowo, via sitt affärsområde Nowo Technologies, ska förse Coops över 3,9 miljoner medlemmar med relevanta bonuserbjudanden och möjliggöra för medlemmarna att samla Coop bonuspoäng i samband med att de handlar online hos utvalda butiker och samarbetspartners.
- Jag är glad att Coop, efter gedigen genomlysning, bestämt sig för att gå från avsiktsförklaring till avtal med oss. Integrationen mot varandras system har gått bra och nu ser vi fram emot att växa tillsammans med Coop, säger Amelie Söderberg, VD på Nowo
- Jag är imponerad av Nowos lösning, deras snabba agerande och tekniken de har till sitt förfogande. Vårt samarbete med Nowo kommer att vidareutveckla vårt redan starka medlemserbjudande, säger Anton Nyman, chef för Coops medlems- och partnerprogram.
Avtalet mellan Nowo och Coop har undertecknats idag den 9 april och lanseringen av samarbetet är planerat under Q2 2024.
Nowo Technologies är Bolagets affärsområde för affärsutveckling och teknik. Förutom Nowoplattformens övergripande utveckling så består affärsområdet också av Synced.io som är en aggregator av affiliatenätverk med syfte att förenkla och förbättra koordinering och administration av företags affiliatemarknadsföring.
Denna information är sådan information som Nowonomics AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 april 2024 kl. 17:05
Datum | 2024-04-09, kl 17:05 |
Källa | Cision |