News55
News55 AB byter namn till Relevance Communication Nordic AB
De digitala nyhetsverksamheterna News55, Dagens PS och Realtid (under förutsättning att tillträde sker som planerat) får ett gemensamt moderbolag i form av Relevance Communication. I och med hopslagningen skapar man ett gemensamt medie- och adtech-bolag med flera olika varumärken och en annonsmodell som bygger på insamling av förstapartsdata och relevanta annonsprodukter mot köpstarka och väldefinierade målgrupper.
Relevance Communication kommer fortsatt driva nyhetstjänster för specifika målgrupper, producera innehåll och utveckla plattformar i syfte att skapa relevans för läsare och annonsörer. Varumärken som Dagens PS, News55, Hälsa55, E55, Realtid och Jobb55 kommer fortsatt finnas kvar som tidigare.
- Vi skapar nu en ny svensk bolagsgrupp och det är ett naturligt steg i vår tillväxtstrategi. Vi ser självklart kostnadssynergier mellan bolagen men framför allt handlar detta om tillväxt och att skapa nya erbjudande på annonsmarknaden, säger Fredrik Lundberg, VD Relevance Communication.
- Tillsammans har våra sajter nästan en miljon läsare i veckan och vi har en köpstark och ekonomiintresserad läsarskara. Vi erbjuder unika paketeringar för de som vill nå ut till denna målgrupp säger Staffan Ekberg, ansvarig för partner- och aktiva intäkter på Relevance Communication
Mediehusets fullständiga namn blir Relevance Communication Nordic AB och aktien kommer att förkortas till RLVNC på handelsplatsen Nordic SME. Måndag den 6 maj 2024 är första dagen för handel med tickerkoden RLVNC.
- Vi kommer fortsatt utveckla verksamheten både organiskt och genom förvärv. Jag ser fram emot ett spännande 2024 där vårt starka team kommer göra ett starkt avtryck på den digitala nyhetsmarknaden, avslutar Fredrik Lundberg.
Datum | 2024-05-02, kl 11:45 |
Källa | Cision |