New Bubbleroom Sweden
New Bubbleroom Sweden AB lanserar besparingsprogram för att snabbare åter nå lönsamhet
New Bubbleroom Sweden AB (”Bubbleroom”) avser vidta kostnadsbesparingsåtgärder om uppskattningsvis 4-6 MSEK för att stärka organisationens konkurrenskraft och skapa förutsättningar för att snabbare åter nå lönsamhet
På grund av den fortsatt svaga marknadsutvecklingen och att bolaget inte lyckats nå sina tillväxtmål under det första halvåret 2025 har bolaget idag beslutat om att lansera ett besparingsprogram. Syftet är att stärka organisationens konkurrenskraft, genom att effektivisera verksamheten och tillika stärka organisationens kompetens inom strategiskt viktiga områden. Kostnadsbesparingarna innebär personalnedskärningar och effektiviseringar inom bolagets samtliga affärsområden.
Programmet kommer att medföra personalneddragningar motsvarande mellan 10-20% av antalet medarbetare. Fackliga förhandlingar kommer att inledas omgående.
De planerade åtgärderna innebär förväntade årliga kostnadsbesparingar uppgående till drygt 4-6 MSEK och förväntas nå full effekt under det andra kvartalet 2026. Eventuella engångskostnader relaterat till programmet kommer att redovisas i det fjärde kvartalet 2025.
Kommentar från VD
”Det här initiativet är ett viktigt steg för att stärka vår långsiktiga konkurrenskraft och samtidigt frigöra resurser för att åter uppnå lönsamhet.” säger Magnus Månsson, VD för New Bubbleroom Sweden AB.
Datum | 2025-09-24, kl 12:45 |
Källa | MFN |
