FSport ABs innehav Aftermath Interactive ingår partnerskap med Player Found inför Steam-lanseringen av kortspelet Hands of Victory

Aftermath Interactive AB (“Aftermath”), där FSport AB är en betydande delägare, fortsätter att utveckla sin marknadsföringsstrategi inför lanseringen av studions kommande PvP-kortspel Hands of Victory. Som ett led i detta har Aftermath ingått ett samarbete med den brittiska influencerbyrån Player Found, specialiserad på organisk influencer-marknadsföring inom gaming.

Hands of Victory kombinerar klassiska pokerstrategier med hjältedrivna förmågor och ett skicklighetsbaserat poängsystem som gör varje spelomgång betydelsefull. Spelet förbereds nu för sin första publika demoversion på den globala spelplattformen Steam med planerad release under november månad.

Player Found kommer under en månadslång kampanj att aktivera sitt omfattande nätverk av spelinfluencers för att introducera spelet för bredare målgrupper. Kampanjen avslutas med en exklusiv turnering på den etablerade esport-plattformen Challengermode, där över 200 spelare väntas delta i snabba och tävlingsintensiva matcher.

Eftersom Hands of Victory introducerar ett strategiskt upplägg som skiljer sig från genren i stort är influencer-ledda genomspelningar via kanaler som Twitch, Youtube och Facebook Gaming ett effektivt sätt att snabbt förklara spelets mekanik och unika värden för nya spelare. Efter demokampanjen planerar Aftermath att gå vidare mot en tidig Early Access-lansering.

"Som delägare har FSport bidragit med erfarenhet och utgjort ett tydligt strategiskt bollplank, och vi ser ett starkt värde i FSports djupa erfarenhet av att kombinera spelglädje med hållbara monetiseringsmodeller. De perspektiven har hjälpt oss att finjustera den hybridmodell för konkurrenskraftiga, långsiktigt hållbara spelprodukter vi nu lanserar med Hands of Victory", säger Kim Lund, VD på Aftermath Interactive.

Om Aftermath Interactive
Aftermath Interactive är en svensk spelstudio grundad av personer med lång erfarenhet av att utveckla, driva och marknadsföra digitala pokerspel. Studion fokuserar på att skapa genresammansmältande titlar som omdefinierar skicklighetsspel genom innovation i både spelmekanik och monetiseringsmodeller. FSport äger ca 24% av aktierna i Aftermath Interactive.

Om Player Found
Player Found är en ledande byrå inom organisk influencer-marknadsföring för spelbranschen med global räckvidd. Bolaget har deltagit i ett stort antal framgångsrika Steam-lanseringar över flera olika spelgenrer.

Affärsperspektiv
Traditionella free-to-play-modeller inom spel erbjuder hög tillgänglighet, men hårdnande krav på långsiktig intjäning riskerar att leda till repetitiva och tidskrävande spelmekaniker. Modeller som real money skill gaming eller ”Risk-to-Earn” skapar i stället högintensiva spelupplevelser och attraktiva intäktsmöjligheter, men begränsas ofta av regulatoriska faktorer och högre trösklar för användaracceptans.

Aftermath har utvecklat en hybridmodell som kombinerar styrkor från båda dessa världar och kan appliceras på flera spel. Den adresserbara marknaden för denna typ av hybridlösning bedöms överstiga 3 miljarder USD. Den befintliga globala marknaden för free-to-play-pokerspel uppskattas till över 200 miljoner USD.

Datum 2025-11-18, kl 08:30
Källa MFN
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 125 000 sidvisningar och 17 000 unika besökare per månad. Vår discord har 7800 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!