Dug Foodtech
DUG Foodtech lanserar DUG på hälsokostkedja i Österrike
Gewußt wie har i över 50 år varit ett ledande varumärke inom hälsokost. Med mer än 70 partnerbutiker runtom i Österrike och en stark passion för hållbarhet och transparens, har Gewußt wie byggt upp ett starkt förtroende hos sina kunder. Deras filosofi – att arbeta med naturen, och aldrig mot den – stämmer väl överens med DUG Foodtech:s hållbara och innovativa approach till livsmedelsproduktion.
"Vi är väldigt glada över samarbetet med Gewußt wie, som delar vår vision om hållbarhet och kvalitet. Det här partnerskapet gör att vi kan nå ut till ännu fler medvetna konsumenter som letar efter växtbaserade och klimatsmarta alternativ. Detta markerar också början på DUG:s etablering på den österrikiska marknaden, där vi efter lanseringen med REWE har fått mycket förfrågningar," säger Helene Nielsen, vd på DUG Foodtech.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
DUG Foodtech AB (publ)
Helene Nielsen, verkställande direktör
Tel: +46 732 22 76 35
E-post: helene.nielsen@dugfoodtech.com
Om Dug Foodtech
Dug Foodtech ska vara det naturliga valet för alla aktörer i omställningen till växtbaserade livsmedel. Bolagets affärsidé är att använda egna patenterade metoder, innovativa lösningar och kunskap för att utveckla, sälja produkter som marknaden efterfrågar. För att livsmedelsindustrin ska nå sina uppsatta klimatmål krävs förändringar. Bolaget bidrar genom sin satsning på växtbaserade livsmedel med lågt klimatavtryck, råvaror som är lättodlade och tillgängliga samt har hälsofördelar för slutkonsument. Bolaget och dess väletablerade samarbetspartners på prioriterade marknader och kanaler ger förutsättningar att växa på en global marknad, värderad till 100 miljarder US-dollar. Aktien är noterad på Nasdaq First North och handlas under namnet DUG. Läs mer på ir.dugdrinks.com. Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon: 08-5030 15 50 eller e-post: ca@mangold.se.
Datum | 2024-09-19, kl 08:37 |
Källa | Cision |