CS MEDICA utnyttjar strategiska partnerskap för att lansera CANNASEN®-varumärket i APAC och MENA

REG

CS MEDICA tillkännager ett framsteg i sin expansionsstrategi med den kommande lanseringen av CANNASEN® i Asien-Stillahavsregionen (APAC) och Mellanöstern/Nordafrika (MENA). Denna lansering drar nytta av starka partnerskap och ett Minimum Viable Product (MVP)-tillvägagångssätt för att etablera varumärket CANNASEN®.

CS MEDICA är redo att distribuera 36,000 enheter av CANNASEN® till APAC och MENA med ett ordervärde om 419.000 € från och med augusti 2024. Detta initiativ syftar till att samla konsumentinsikter för att optimera produktanpassning och beredskap för nya produktionscykler. Detta tillvägagångssätt är avgörande i regioner som kännetecknas av snabb tillväxt, strikta regler och utmanande marknadspenetration.
 

Viktiga höjdpunkter:

  • Strategisk expansion: Introduktion av CANNASEN® till de snabbt växande APAC- och MENA-marknaderna, med fokus på alternativa OTC- och CBD-infuserade produkter.
  • MVP-testlansering: Användning av onlineplattformar för att utvärdera marknadens respons och förfina erbjudandena.
  • Go-to-Market-synergier: Underlättar snabbare marknadsinträde och förberedelse för ny produktion med en definierad drageffekt.
  • Lagerutmaningar: Hantering av lagerfrågor relaterade till lokalt språk, utgångsdatum och regelöverensstämmelse.
  • Lokala partnerskap och regulatorisk anpassning: Ökar varumärkesmedvetenhet och säkerställer efterlevnad i regioner med strikta regler och utvecklande marknader för produkter som innehåller CBD, i kontrast till de mer mogna marknaderna i USA och EU.
     

Nytt dubbel distributionsavtal för att adressera marknadsinträdesbarriärer i Asien

Som svar på tidigare marknadsutmaningar, särskilt i Kina, tillåter vår flexibla MVP-metod proaktiva justeringar baserade på realtidsfeedback, parallellt med vårt långsiktiga joint venture-spår. Ett nytt dubbelt distributionsavtal med IBG Best Life AB förbättrar vår inträdesstrategi och täcker viktiga marknader som Hongkong, Kina och Thailand, med initiala beställningar som förväntas i augusti. Detta partnerskap bygger på tidigare samarbeten från deras kontor i Sverige för att effektivt navigera i de asiatiska marknadskomplexiteten.

VD Lone Henriksen betonar, "Genom att erkänna att vi inte helt har avkodats marknadsdynamiken i dessa regioner, är våra riktade strategier, inklusive vårt partnerskap med IBG Best Life AB, avgörande för att anpassa våra erbjudanden och penetrera de asiatiska marknaderna mer effektivt."

 

Datum 2024-07-26, kl 09:22
Källa Cision
SAVR är investeringsplattformen som utmanar branschen och gör det både enklare och roligare att investera. Betala aldrig för mycket! Alla aktier och ETF:er från 1 kr, och få upp till 50 % rabatt på alla fonder. Automatiskt courtage och samma enkla prismodell på alla marknader.
Investeringar i värdepapper och fonder innebär alltid en risk och det är inte säkert att du får tillbaka det investerade kapitalet