CS MEDICA utnyttjar strategiska partnerskap för att lansera CANNASEN®-varumärket i APAC och MENA

REG

CS MEDICA tillkännager ett framsteg i sin expansionsstrategi med den kommande lanseringen av CANNASEN® i Asien-Stillahavsregionen (APAC) och Mellanöstern/Nordafrika (MENA). Denna lansering drar nytta av starka partnerskap och ett Minimum Viable Product (MVP)-tillvägagångssätt för att etablera varumärket CANNASEN®.

CS MEDICA är redo att distribuera 36,000 enheter av CANNASEN® till APAC och MENA med ett ordervärde om 419.000 € från och med augusti 2024. Detta initiativ syftar till att samla konsumentinsikter för att optimera produktanpassning och beredskap för nya produktionscykler. Detta tillvägagångssätt är avgörande i regioner som kännetecknas av snabb tillväxt, strikta regler och utmanande marknadspenetration.
 

Viktiga höjdpunkter:

  • Strategisk expansion: Introduktion av CANNASEN® till de snabbt växande APAC- och MENA-marknaderna, med fokus på alternativa OTC- och CBD-infuserade produkter.
  • MVP-testlansering: Användning av onlineplattformar för att utvärdera marknadens respons och förfina erbjudandena.
  • Go-to-Market-synergier: Underlättar snabbare marknadsinträde och förberedelse för ny produktion med en definierad drageffekt.
  • Lagerutmaningar: Hantering av lagerfrågor relaterade till lokalt språk, utgångsdatum och regelöverensstämmelse.
  • Lokala partnerskap och regulatorisk anpassning: Ökar varumärkesmedvetenhet och säkerställer efterlevnad i regioner med strikta regler och utvecklande marknader för produkter som innehåller CBD, i kontrast till de mer mogna marknaderna i USA och EU.
     

Nytt dubbel distributionsavtal för att adressera marknadsinträdesbarriärer i Asien

Som svar på tidigare marknadsutmaningar, särskilt i Kina, tillåter vår flexibla MVP-metod proaktiva justeringar baserade på realtidsfeedback, parallellt med vårt långsiktiga joint venture-spår. Ett nytt dubbelt distributionsavtal med IBG Best Life AB förbättrar vår inträdesstrategi och täcker viktiga marknader som Hongkong, Kina och Thailand, med initiala beställningar som förväntas i augusti. Detta partnerskap bygger på tidigare samarbeten från deras kontor i Sverige för att effektivt navigera i de asiatiska marknadskomplexiteten.

VD Lone Henriksen betonar, "Genom att erkänna att vi inte helt har avkodats marknadsdynamiken i dessa regioner, är våra riktade strategier, inklusive vårt partnerskap med IBG Best Life AB, avgörande för att anpassa våra erbjudanden och penetrera de asiatiska marknaderna mer effektivt."

 

Datum 2024-07-26, kl 09:22
Källa Cision
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 100 000 sidvisningar och 15 000 unika besökare per månad. Vår discord har över 6000 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!