Briox växer kundstocken med 68% och ARR med 43%

MAR

Andra kvartalet i sammandrag:

April – juni 2025

  • Antalet kunder ökade med 68 % och uppgår till 13 186 (7 865) st
  • ARR ökade med +43 % och uppgår nu till 28,1 (19,6) MSEK
  • Nettoomsättningen för Q2-25 uppgick till 3 813 (2 921) tkr.
  • EBITDA uppgick till -3 151 (-4 257) tkr.
  • Periodens resultat före skatt uppgick till -6 178 (-7 201) tkr.
  • Resultat per aktie uppgick till -0,09 (-0,11) kr.
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten var -1 402 (-3 238) tkr

Januari – juni 2025

  • Nettoomsättningen uppgick till 7 490 (6 257) tkr.
  • EBITDA uppgick till -5 736 (-7 481).
  • Periodens resultat före skatt uppgick till -11 716 (-13 286) tkr.
  • Resultat per aktie uppgick till -0,17 (-0,22) kr.
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten var -5 927 (-8 379) tkr.

Väsentliga händelser under perioden

  • Briox blev tillgängligt för soloföretagare på den svenska marknaden. I samband med det genom fördes tre lanseringsevent i Växjö, Linköping och Stockholm med bra uppslutning.
  • Briox meddelade ett samarbetsavtal med Kivra på den svenska marknaden.
  • Briox tecknade ett samarbetsavtal med det finska bolaget YTL och har en potential på upp emot 10 000 kunder inom tre år.
  • Briox har under kvartalet slutit avtal med totalt sju svenska redovisningsbyråpartners. Varav tre är kommunicerade. Totalt i Sverige är det tio partners vid kvartalets utgång.

Väsentliga händelser efter periodens slut

  • Inga väsentliga händelser efter periodens slut.


VD ord:

När vi summerar det första halvåret 2025 kan jag med glädje konstatera att Briox nu börjar uppvisa en allt bättre tillväxt. I både maj och juni har vi satt säljrekord vilket visar att vi är helt rätt positionerade med vårt erbjudande och våra partners ser oss som ett bolag de vill jobba med på både den finska och den svenska marknaden. Kvartalet präglades av tillväxt, säljrekord och vi har välkomnat de första svenska kunderna i Briox.

I det andra kvartalet växte vår kundbas med 68 % och uppgår nu till 13 186 (7 865) kunder. Tillväxten präglas av många nya partneravtal på den finska och svenska mark naden, inte minst YTL som vi kommunicera tidigare. Vid utgången av det andra kvartalet ligger vi till och med före vår plan om att nå 100 000 kunder. Även om vi har en lång bit kvar så gläder det mig att se att vi nu börjat växa på allvar. Det visar att vi gör saker rätt.

Vår ARR uppgick vid kvartalets utgång till 28,1 (19,6) MSEK och motsvarar en ökning med 43 %. Vi börjar få bra fart i vår säljorganisation. Nettoomsättningen ökade till 3,8 (2,9 MSEK) motsvarande 31 % tillväxt. Vår ARR ligger en bit före våra intäkter vilket också är enligt plan men här behöver vi lägga in en växel till. Under kvartalet har vi tagit viktiga kliv i vår onboarding organisation som börjar få upp tempot i att aktivera våra partners i Briox. Vi kommer jobba ännu mer intensivt med detta efter sommaren. EBITDA uppgick till -3,2 (-4,3) MSEK drivet av fortsatt kostnadsfokus och tillväxt. Vi fortsätter följa vår plan att bli kassaflödes positiva.

Under det andra kvartalet har vi lanserat Briox på den svenska marknaden. Vi har välkomnat de första kunderna in i den svenska plattformen och gensvaret från våra kun der och partners har varit bra. Vi hade som mål att innan kvartalet var slut nå tio partners på den svenska markna den vilket vi uppfyllde. Detta bidrog till att vår försäljning i kvartalet ökade ARR med 3,4 MSEK och markerar ett rekord för oss i Briox under ett enskilt kvartal.

I samband med lanseringen i Sverige genomförde vi ägarträffar runt om i landet där vi presenterade planen framåt för Briox. Träffarna ägde rum i Växjö, Linköping och Stockholm och attraherade fler än 100 aktieägare som ville höra mer om Briox och resan framåt. Att träffa Briox aktieägare gav mycket energi och vi tror på att jobba nära varandra för att lyckas med det gemensamma bolagsbyg gandet. Samarbetet med Kivra går bra och enligt plan. Vi har påbörjat marknadskampanjer tillsammans. Samarbe tet markerar ett helt nytt sätt att driva soloföretag som idag inte finns på marknaden. Jag är stolt över att få vara med och bygga detta tillsammans med Kivra.

I Finland har vi redan börjat leverera på vårt nya partner skap med YTL som tillsammans har en potential på 10 000 kunder inom tre år. Vårt gemensamma erbjudande är starkt och YTL är precis den sortens partners vi vill jobba med. Vi delar målbild och har samma starka tillväxtplaner. Vi kommer att leta efter liknande samarbeten framåt.

Under kvartalet har vi påbörjat ramverket för att leverera marknadens bästa partner- och customer success- verksamhet. Detta är i linje med och bygger vidare på vårt interna mål om 100 % kundnöjdhet. Maria Snertingdalen, som nu valts in i styrelsen, har lång erfarenhet av att driva framgångsrika bolag som har kunden och användarna i fokus. Därför är jag mycket glad över att Maria kommer att stötta upp i denna del av organisationen. Customer Success är något vi i Briox ska bli världsbäst på.

Med det sagt så är jag stolt över att få göra detta med alla inblandade, både aktieägare, styrelse, personal och partners. Briox bygger vi tillsammans och alla är viktiga i vårt bolagsbyggande. Nu laddar vi om för ett hektiskt och intensivt andra halvår där nya rekord ska sättas.

Mikael Lindblom
CEO
Briox AB (publ)

Datum 2025-07-16, kl 08:00
Källa MFN
Hej Serverägare! Har du problem med troll och spam? Nu finns möjligheten att sätta en liten avgift, t.ex. 20kr, på discord invites och därmed stoppa många återkommande troll samtidigt som du tjänar lite pengar. Kolla in Invite Paywall.