Stockholm Treasury
| Fullständigt namn | Stockholm Treasury AB | |
| Marknadsplats | Spotlight | |
| Ticker | STHLM | |
| Börsvärde (SEK) | 5,78 milj. kr | |
| Ägare Nordnet | 99 st | Visa på Nordnet |
| Ägare Avanza | 372 st | |
Stockholm Treasury är ett investerings- och noteringsstödjande bolag som hjälper tillväxtföretag att nå ägarspridning och börsintroduktioner. Bolaget fungerar som en plattform där tillväxtföretag och investerare möts och erbjuder tjänster kring ägarspridning och förberedelser inför noteringar [1].
Stockholm Treasury investerar aktivt och tar även medgrundarroller; under första kvartalet 2026 blev bolaget delägare i Aralyth och största ägare i STHLM Reverse (RTO) AB, investeringar som styrelsen bedömer kan bidra till bolagets framtida värdeutveckling [2]. Bolaget har dessutom startat RTO-bolaget Stockholm Treasury RTO AB för att möjliggöra förvärv och ägarspridningar i samband med kommande noteringar [3].
Styrelsen har nyligen utsett Patrik Zayas till VD, ett led i bolagets fokus på teknikdriven tillväxt och digitala lösningar [4].
Oh no! Vi har ingen information om någon Discord-server för Stockholm Treasury. Känner du till? Använd Lägg till invite.
Annars kan du lämna din mejladress nedan så meddelar vi dig när vi hittat en.