Ett starkt kvartal med nya produkter i horisonten

MAR

Vi presterar återigen starkt under andra kvartalet med intäkter om 18,2 MSEK innebärandes 218% jämfört mot samma period förra året. Vi förbättrar bruttoresultatet med ca 3,4 MSEK vilket är 215% jämfört mot samma period förra året och levererar ett positivt EBITDA om 1,6 MSEK jämfört med -2,4 MSEK för andra kvartalet 2023.

Under perioden har hela verksamhetens fokus mestadels handlat om slututvecklingen av, och förberedelser inför lanseringen av In-Play 2.0. Det klickbara formatet i vår nya produkt har välkomnats varmt av majoriteten av de vi i branschen har visat det för! På demand-sidan har produkten presenterats för ett stort antal köpare, SSP-integreringar och DSP-partners samt för våra försäljningssamarbetspartners. På supply-sidan har nära dialoger förts med de flesta av våra befintliga publicister och även med nya spelutvecklare.

Lanseringen av In-Play 2.0 kommer att ske i två faser, med två olika typer av klickbara annonsformat, båda med en oerhört stor framtida intäktspotential. Fas ett, vilken planeras att lanseras i SDK 5.0 under augusti månad, introducerar klickbara annonser som tar användaren till varumärkets mobila webbsida, i ett så kallat “click-to-web”. Köparna för det formatet är de varumärken vi idag har i plattformen, vilka nu äntligen kommer att kunna inkludera “performance-biten” (och inte bara “branding”) i sina annonsköp i vår plattform, som tex de viktiga KPI:erna “konvertering” och “konverteringsgrad”. Fas två, vilken vi planerar att ha färdigutvecklad mot slutet av det tredje kvartalet i år, adderar även annonser som erbjuder användaren att installera en mobilapp, ett så kallat “click-to-install”. Detta format välkomnar en helt ny skara av annonsörer till Advertys plattform, nämligen spel- och apputvecklare som annonserar sina mobilspel och appar i “user acquisition”-syfte. Marknaden och köpkraften för den typen av mobilannonser är enorm och vi hoppas kunna erövra en del av denna med vårt unika in-gameplay-format.

Samtidigt som vi ser att vårt legacy-format, In-Play 1.0 med icke-klickbara annonsytor, fortsätter att växa, tror vi att framtiden helt ligger i In-Play 2.0 med click-to-web och click-to-install. Vi ser med stor spänning fram emot lanseringen och att ta digital billboard-annonsering till nästa nivå och nya höjder!

“Do more, make it count“

Jonas Söderqvist
VD

Datum 2024-08-14, kl 08:30
Källa MFN
Bifogade filer
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 100 000 sidvisningar och 15 000 unika besökare per månad. Vår discord har över 6000 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!