Advertys fantastiska tillväxt av publicister fortsätter

MAR

Adverty, den ledande leverantören av in-game-annonsering och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, rapporterar en 900%-ig tillväxt av publicister under första kvartalet 2023 jämfört med samma period förra året. Bolaget tillhandahåller nu över 320 mobila spelappar i sitt exklusiva In-Play-annonsnätverk, vilket enligt Apptopia ses som det största i branschen, med en stark prognos för ytterligare tillväxt under 2023.

Adverty lanserade 50 nya spel under kvartalet, en ökning med 900% jämfört med samma period 2022, där 30 spel lanserades från befintliga spelutvecklarpartners och 20 spel från 9 nya partners.

Bland de nya partnerna finns CarX med Drift Racing 2, Destruction Crew med Rocket Soccer Derby och Demolition Derby Multiplayer, Fingersoft med Boom Kart, Gameguru med Racing Fever, App Central med Master Slicer, Brew Games med Shopping Mall 3D, Supercent med ASMR Rainbow Jelly, Burger Please!, Coffee Break och Hit & Run: Solo Leveling samt YSO med Fury Cars, Feeling Arrow och Super Thief Auto.

Nästan hälften av de nya spel som släpptes från dessa utgivare finns inom kategorierna Sport & Racing och Hypercasual och 5 av de 9 nya partnerna släppte mer än ett spel under perioden på grund av goda tidiga resultat.

"Advertys innovativa lösning gör det möjligt för oss att generera ökade intäkter utan att kompromissa med bibehållandet av spelare, vilket är viktigt för vår verksamhet. Genom att sömlöst integrera varumärkesannonser i våra spel har Adverty skapat en autentisk annonsupplevelse som höjer den övergripande kvaliteten på våra spel och ökar spelarnas engagemang", säger Burak Behnan Çiftçi, COO på Gameguru.

Det befintliga förlaget MondayOFF lanserade 15 nya titlar med In-Play-annonser under första kvartalet, däribland Coke Factory!, Electrical Manager och Popcorn Pop!. Dmobin fortsatte även dem att släppa fler titlar med PlayTime.io: All Jumpscare.

"Vi fortsätter att se ett stort intresse från mobilspelscommunityt, som gärna utforskar In-Play-annonsering och vårt icke-störande tillvägagångssätt att föra varumärken rakt in till spelarna, till personer i alla åldrar med alla slags intressen. Alla är gamers nuförtiden", säger Chloe Cave, VP Publisher Growth på Adverty. "Vi fortsätter också att fokusera skarpt på att leverera felfri teknik i kombination med att alltid se till att våra partners som utvecklar spel är nöjda med vår tjänst", tillägger Chloe.

Adverty har byggt upp en imponerande portfölj av spel som använder deras flerfaldigt patenterade In-Play-annonseringsteknik och bolaget har nu över 320 mobilspelappar i olika genrer i sitt exklusiva nätverk.

Datum 2023-05-22, kl 08:30
Källa MFN
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 100 000 sidvisningar och 10 000 unika besökare per månad. Vår discord har över 5000 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!