Adverty och NumberEights partnerskap ser explosiv tillväxt i annonsintäkter med 153% på flera europeiska marknader

MAR

I det banbrytande samarbetet som kommer att omdefiniera landskapet för mobil in-game-annonsering har Adverty, en pionjär inom In-Play-annonsering, och NumberEight, ett ledande företag inom beteendeanalys, nått anmärkningsvärda framgångar på flera europeiska marknader. Partnerskapet har tidigt visat på revolutionerande framsteg inom demografisk målstyrning i realtid och integritetskänslig adressering för In-Play-annonsering, vilket markerar en viktig milstolpe för branschen.

De europeiska marknaderna har länge brottats med utmaningen att samla in meningsfull data efter implementeringen av GDPR-reglerna. Men med de innovativa lösningarna från NumberEight och Adverty kan annonsörer nu få tillgång till avancerade AI-riktningsfunktioner utan att kompromissa med användarnas integritet.

Detta samarbete har gett exceptionella resultat på flera europeiska marknader, med häpnadsväckande tillväxt av annonsintäkter. I genomsnitt ökade annonsintäkterna med imponerande 153%, fyllnadsgraden fördubblades och eCPM ökade anmärkningsvärt med 73%.

Dessa resultat understryker den enorma potentialen i Advertys och NumberEights gemensamma satsning på att förändra annonslandskapet för mobilspel. Det som särskiljer detta partnerskap är dess förmåga att ge annonsörer möjlighet att rikta in sig på användarnas ålder och kön utan att förlita sig på personliga identifierare eller personligt identifierbar information (PII).

NumberEights VD och medgrundare, Abhishek Sen, säger: "Mobilspel har alltid varit utlovat som den heliga graalen för annonsörer med tanke på dess enorma omfattning. Nu när vi har tillgång till verklig prestandadata är vi stolta över att inte bara samarbeta med det fantastiska teamet på Adverty, utan att tillsammans spela en roll i att skingra några av de grundläggande myterna och skepsisen kring mobilspel, särskilt med de mörka molnen av GDPR, personuppgifter och förlust av identifierare som tornar upp sig vid horisonten. Framåt och uppåt!"

Advertys VD, Jonas Söderqvist, uttrycker också entusiasm över partnerskapet: "Detta samarbete markerar ett avgörande ögonblick för ekosystemet för annonsering inom mobilspel. Vi är stolta över att kunna erbjuda ett programmatiskt In-Play-annonsformat som respekterar användarnas integritet som samtidigt ger annonsörerna oöverträffade möjligheter att rikta sina annonser."

Om NumberEight

NumberEight är ett banbrytande företag inom beteendebaserad intelligens som har omvärderat identitet genom att etablera beteendebaserade kohorter och in-moment användaraktivitet. Deras innovativa tillvägagångssätt gör det möjligt för publicister att berika sitt lager med intelligenta, ID-lösa data, vilket gör det möjligt för annonsörer att fånga publikens uppmärksamhet och öka värdet på sina visningar. NumberEight använder lösningar för inbyggd integritet som drivs av Edge AI-teknik och ökar samtidigt publicisternas immunitet mot lagar och regler.

Datum 2023-10-12, kl 08:00
Källa MFN
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 100 000 sidvisningar och 10 000 unika besökare per månad. Vår discord har över 5000 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!