Adverty deltog i Advertising Week Europe i London!

Advertising Week Europe (AW Europe) är ett fördjupande läro- och nätverksevent som fokuserar på de hetaste ämnena inom reklam och hålls årligen i London, Storbritannien.

Eventet är välkänt för att samla marknadsförings- och reklambranschen, både personligen och virtuellt, i syfte att nå en bred publik genom konferenser inom tankeledarskap, nätverkande och uppvisning av varumärken.

AW Europe hölls i år den 16-18 maj. Eventet gästades av mer än 400 talare, innehöll 150 sessioner och 12 olika inriktningar. Vi på Adverty hade svårt att välja vilka sessioner vi skulle delta i och sprang mellan scenerna, men AdTech & Automation-scenen var definitivt showen för oss!

Kreativ effektivitet, hållbarhet och datautvinning av värde framstod som de tre mest tankeväckande ämnena. Branschen inser att hållbara metoder snart kommer att bli en kommersiell nödvändighet, och det var inspirerande att höra Laura Wade från Essence betona detta. På Adverty är vi stolta över att vara ett steg före när det gäller hållbarhet. Vi tror på att ta konkreta steg för att minska vår miljöpåverkan, varför vi har samarbetat med SeenThis för att erbjuda våra kunder innovativa lösningar som Green eCPM.

Ett uppenbart, men ändå ett av de mest relevanta och betydelsefulla ämnena, var varumärkessäkerhet. Det nämndes ofta att det är avgörande för varumärken att investera ansvarsfullt och prioritera ansvarsfull aktivering av medier i dagens digitala landskap. Det handlar inte bara om att nå ett stort antal visningar, utan snarare att fokusera på att göra varje visning effektiv och i linje med varumärkets värden. Kunder publicerar alltmer mål kring ansvarsfull aktivering av medier och inser behovet av att skydda sitt varumärkesrykte samt säkerställa en säker miljö för sina reklammeddelanden.

Ett annat ämne som togs upp på scenerna är att människor har ett begränsat uppmärksamhetsspann, och med det ökande antalet plattformar samt innehåll som skapas varje dag, finns det fler saker som konkurrerar om detta. Konkurrensfördelar inom reklam är avgörande för att vinna i dagens snabbrörliga bransch, och är lika viktiga att beakta oavsett om det handlar om innovativa format, fängslande kreativitet eller något unikt. Adverty förstår detta och strävar ständigt efter att erbjuda banbrytande reklamlösningar som fångar publikens uppmärksamhet och ger effektfulla resultat.

Under vår tid på Advertising Week Europe hade vi också nöjet att träffa våra högt ansedda och långvariga samarbetspartners, PubMatic och SeenThis. Det var en fantastisk möjlighet att träffas, dela insikter och diskutera de utmaningar och möjligheter som ligger framför oss. Samarbetet med PubMatic har varit avgörande för att leverera innovativa reklamlösningar till våra kunder, och deras expertis fortsätter att inspirera oss. På liknande sätt har vårt partnerskap med SeenThis möjliggjort ökat engagemang och interaktivitet inom reklam samt skapat minnesvärda upplevelser för publiken. Diskussionerna med våra partners var ovärderliga och hjälpte oss att samordna våra strategier, utforska nya möjligheter och ytterligare stärka våra relationer. Vi ser fram emot de spännande samarbeten som väntar oss i framtiden.

Att delta i Advertising Week Europe var en fantastisk upplevelse, och vi är tacksamma för de insikter vi fått från erfarna talare och intressanta diskussioner. Vi ser fram emot att tillämpa många nya lärdomar och dra nytta av Advertys innovativa funktioner för att skapa nya möjligheter för våra kunder.

Datum 2023-05-29, kl 08:30
Källa MFN
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 100 000 sidvisningar och 10 000 unika besökare per månad. Vår discord har över 5000 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!