The Athletic väljer Acast som exklusiv partner för annonsförsäljning

The Athletic tillför över 35 sportpoddar som genererar mer än 100 miljoner globala lyssningar årligen till Acasts nätverk.

Acast, världens största oberoende podcastföretag, meddelar idag ett nytt exklusivt partnerskap med The Athletic, ett New York Times-företag med fler än 500 anställda som rapporterar om dagliga händelser och de största ögonblicken i sportvärlden. The Athletic tillför en portfölj som omfattar över 35 högkvalitativa poddar som täcker alla stora sporter, inklusive NFL, NBA, MLB, NHL, WNBA, College Football, Premier League och F1. 

“Genom att samarbeta med framstående aktörer som The Athletic kan vi erbjuda annonsörer en förstklassig och varumärkessäker annonsmiljö med oöverträffad räckvidd inom sport. The Athletics nätverk består av några av de mest respekterade profilerna inom sportmedia, och deras globala publik passar perfekt med Acasts internationella räckvidd," säger Ross Adams, VD på Acast.

Partnerskapet innebär att Acast får exklusiva rättigheter att sälja ljudannonser, sponsorskap, videopoddar och varumärkesinnehåll i The Athletics podcastnätverk, i samarbete med deras interna säljteam.

Datum 2025-04-16, kl 12:00
Källa MFN
Alla Aktier tipsar: Har du redan ett konto på Avanza? Varför inte skapa ett på Nordnet också och jämföra funktioner, courtage mm. Det tar inte lång tid, du fixar det direkt här med BankID
Investeringar i värdepapper och fonder innebär alltid en risk och det är inte säkert att du får tillbaka det investerade kapitalet