TED Audio Collective väljer Acast som partner för annonsförsäljning, hosting och distribution

Nytt samarbete tillför 26 podcasts och 176 miljoner globala lyssningar årligen till Acast

14 november 2024 – Acast, världens största oberoende podcastföretag, meddelar idag ett nytt samarbete med TED Audio Collective. Genom samarbetet blir Acast exklusiv partner för varumärkets annonsförsäljning, hosting och distribution i alla regioner utanför Australien och Nya Zeeland.

“TED är ett varumärke synonymt med hög kvalitet och en självklar plats för den nyfikne. Att få in hela TED Audio Collective till Acast ger oss en stor, engagerad global publik – och framför allt intäktsgenererande lyssningar som skapar värde för annonsörer världen över”, säger Ross Adams, VD på Acast.

TED Audio Collective innehåller 26 framgångsrika podcasts inom business, teknik, hälsa och wellness samt flera andra genrer. Nätverket når årligen 176 miljoner lyssningar globalt genom populära titlar som TED Talks Daily, How to be a Better Human, TED Business, TED en Español med flera.

“På TED är vi engagerade i att upptäcka, diskutera och sprida idéer som väcker samtal inom vårt globala nätverk”, säger Alan Seiffert, Head of Global Business Development på TED.  “Med Acasts ledande annonsteknik och partnerskap är vi övertygade om att detta samarbete kommer att hjälpa oss att fortsätta expandera TED Audio Collective internationellt.”

Datum 2024-11-14, kl 12:05
Källa MFN
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 100 000 sidvisningar och 15 000 unika besökare per månad. Vår discord har över 6000 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!