Acast ingår partnerskap med Magnite för utökad programmatisk annonsering i podcasts

Samarbetet innebär att Acasts 1 miljard kvartalsvisa lyssningar når en bredare uppsättning annonsköpare och gör annonsutrymmet mer tillgängligt globalt.

Acast meddelar idag ett globalt partnerskap med Magnite (NASDAQ:MGNI), världens största oberoende utbudsplattform (SSP) för annonsering. Detta strategiska samarbete kommer göra Acasts omfattande podcastkatalog - bestående av över 140 000 poddar som tillsammans genererar över 1 miljard lyssningar per kvartal - tillgängligt för annonsörer via Magnites plattform.

Samarbetet ökar den globala tillgängligheten av annonsutrymme för podcasts och möter ett växande behov av en enhetlig plattform för annonsering inom både ljud och video. Genom att Acasts podcasts görs tillgängliga på Magnites plattform kan annonsörer köpa kampanjer över poddar, Connected TV (CTV) och video – från ett och samma gränssnitt.

Detta samarbete erbjuder en rad programmatiska köpmöjligheter, inklusive Programmatic Guaranteed (PG) och Private Marketplace (PMP). Det bredare utbudet förväntas leda till bättre kampanjresultat för annonsörer och samtidigt stärka intäktsmöjligheterna för Acasts många kreatörer.

"Vi ser ett ökande intresse från annonsörer att inkludera podcasts i integrerade kampanjer. Genom partnerskapet med Magnite kan annonsörer enkelt komma åt vår högkvalitativa podcastkatalog och med precision nå djupt engagerade lyssnare. Samtidigt förbättrar vi intäktsmöjligheterna för våra kreatörer," säger Greg Glenday, VD på Acast.

Datum 2025-07-29, kl 06:00
Källa MFN
Vill du synas här? Kontakta hej@allaaktier.se. Vår sajt har 125 000 sidvisningar och 17 000 unika besökare per månad. Vår discord har 7800 medlemmar. Detta är aktiva sparare med ett stort aktieintresse. Behöver du nå ut till denna målgrupp så hör av dig!